torsdag, januar 29, 2009

Reklamer


Jeg bruker sinnsykt mye unødvendig energi på å irritere meg over dårlige reklamefilmer. Spør hvem som helst som kjenner meg, de vil alle si det samme; Jeg kan klage over dumme reklamer til jeg blir blå i ansiktet! Enkelte er bare så talentløse at man får lyst til å rise av seg dreadsa, rett og slett. Ja, man legger jo merke til de elendige reklamene også, men hallo!... 
Uansett, dette blogginnlegget er dedikert til de reklamene som, for meg, utmerker seg på den rette måten. 
I give you... Lines favoritt reklamer - Topp 5 (I omtrent tilfeldig rekkefølge, vel og merke)!

Åh, jeg elsker denne reklamen! Får du ikke lyst til å leve? Skille deg ut? Bryte ut av gjennomsnittet? Jeg mener 12 år foran Tv-en og 19 dager på let etter kontrollen, viss ikke det gjør deg sulten på livet, så vet ikke jeg!


Denne reklamen vekker med sine flotte naturbilder og norsk nostalgi den gåelskende sjokoholikeren i meg!

Med The Free Design sin vidunderlige sang Love you som soundtrack, skal det mye til får å ende opp med en dårlig reklame. Nok en gang er det nostalgien som griper nådeløst fatt i meg!

Legg merke til den femte kjæresten hans. "Er det snakk om kvadratmeter eller er det mentalt, er det fysisk eller er det abstrakt rom vi snakker om..?" Opptil flere har kommentert at hun minner dem om meg, det er noe jeg kunne ha sagt. Uansett hvor mye jeg anstrenger meg klarer jeg ikke la være å le hver gang jeg ser det siste uttrykket til guttekjæresten hans. Hysterisk morsomt og utrolig bra uttrykk!

Hallo, trenger jeg si noe? Er ikke dette bare de søteste reklamene du noen gang har sett? Også er de for miljøet også! Jeg er ikke sint jeg er bare veldig, veldig skuffet! 

1 kommentar:

Skognatt sa...

Ah, hvilken herlig samling! For en som ikke har tv var dette også en fin oppdatering på hva som skjer på den fronten. Du må forresten høre "Safe Travles" av Peter and the Wolf (eller Wolves :S ), som altså er lyden du hører på den klimrende Kvikk Lunjs-reklamen, som like gjerne kunne vært for Turistforeningen...