tirsdag, januar 12, 2010

Pakking og feber.

Jeg hater å pakke, og den siste måneden har jeg nesten ikke gjort annet. Jeg har flyttet ut av leiligheten min, reist Oslo - Stavanger ett par ganger, vært i København under klimaforhandlingene, alt dette involverer endeløs pakking. Den siste måneden har jeg bodd i ett kollektiv på Våland, forøvring som eneste jente sammen med tre gutter, og mitt materielle liv har befunnet seg i en flau stor trillekoffert. 
Om mindre enn sju timer setter jeg meg på toget til Oslo, denne gangen med enveisbillett. Jeg flytter.
På den ene siden er jeg overlykkelig for de mulighetene som venter på meg i Tigerstaden, på den andre siden har Stavanger virkelig blitt mitt hjem. Selv om jeg så godt som har bodd i en koffert de siste månedene, har jeg aldri følt meg mer hjemme. Alt er perfekt i Stavanger nå, så hvorfor forlater jeg denne flotte byen og alle dens flotte mennesker? 
Jeg har blitt innstilt til å sitte i sentralstyret til Natur og Ungdom. Når jeg først fikk telefonen for rundt to måneder siden var min første reaksjon at 'Herregud, det hadde vært helt fullstendig fabelaktivt! ..Men jeg kan jo ikke det.'. Det byr mildt sagt på store forandringer for meg, men etter å ha tenkt litt over det og innsett at det faktisk ikke var tull, sa jeg selvfølgelig ja. 
Toget går altså om mindre en sju timer, og akkuratt nå føler jeg meg dødssyk. Uten at man trenger å nevne noen dyrenavn tror jeg vi snakker influensa av noe slag. Jeg bryr meg fint lite om hva man kaller det for, jeg er syk og verre er det ikke. 
Heldigvis har jeg en pakkehjelper denne gangen, Håvard. Uten han kommer jeg meg nok aldri på det toget, i allefall ikke med de mest nødvendige eiendelene mine. Selv om jeg vet han ikke vil sende meg avgårde til hovedstaden, hjelper han meg så godt han kan med hva enn det skal være, og jeg er så uendelig takknemlig. Mer takknemlig enn jeg klarer å uttrykke i febertåken. 


Sees i Oslo.

1 kommentar:

Anonym sa...

I inclination not agree on it. I over warm-hearted post. Expressly the appellation attracted me to read the whole story.