onsdag, januar 20, 2010

Urtetortillapizza

Jeg bor i ett knøttlite hus på 18 kvadrat i Oslo. Der jeg sa (skrev) det. Jeg har forsiktig hintet om dette før i blandt annet dette innlegget, som forøvrig var mitt innlegg nr. 100 (wow!), men først nå tørr jeg dele det her. Livet i det lille huset i Oslo byr på mange utfordringer og gleder. En ting er kjøkkenet, som for det første er veldig, veldig lite og søtt, og i tillegg ikke har stekeovn. Jeg ville ha valgt mitt lille kjøkken, med alle sine handicap og begrensninger i forholdt til mangel på plass og kjøkkenutstyr, forann noe stort,  sterilt og fullstendig innredet. Desto mindre en har å rutte med, desto kjekkere er det når en tross det klarer å lage skikkelig god mat. Jeg elsker å bli tvungen til å være litt kreativ på kjøkkenet, det er slik man oppdager ny kompinasjoner og spennende retter!
En av de tingene som har gjort tanken på en stekeovnsløs hverdag litt trist er pizza. Jeg elsker pizza, men hvem gjør vel egentig ikke det? Pizza kan da være å mangt, og her er enda en variant;

- Urtetortillapizza med linser, tofu, ruccola og pinjekjerner.



Man bare steker litt Tofu i olje og gode krydder...




Ta så og varm en urtetortilla i stekepanna og sleng ønsket tilbehør på toppen. I mitt tilfelle ble det økologisk tomatsaus, røde linser, tofu, ruccola, sjampinjong og pinjekjerner.



Mulig dette heller kunne kalles ett-eller-annet-tortilla, men jeg ville ha pizza, så da kaller vi det det. Perfekt for fingerspising-grising (spising med, ikke av fingrene) og utrolig godt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg oppdaget bloggen din nettopp. Så utrolig sjarmerende det lille huset ditt er. Men hvorfor og hvordan kan du bo i et hus på atten kvadratmeter? :-o
Elin